Que Sera Sera

Jahaja. Jag ägnar alltså ännu en söndag åt.... ingenting.
Söndagsförbannelsen håller sitt stadiga grepp men så här på försommarkanten gör det faktiskt inte mycket alls.

Dagen började med att mamma väckte mig vid sådär 13:00. Hon väckte mig fast det var jag som borde gått upp och väckt henne, mors dag och allt som det är. Jag var trött. Istället kompenserade jag detta snedsteg med att ge henne en kram och vara extra trevlig resten av eftermiddagen. Segade i mig frukost nån timme efter det innan jag tillslut drog mig ut i trädgården för att avnjuta solskenet.
Igårkväll var det kalaskalas för att fira min artonårighet, det var fint med goda vänner och trevligheter. Bara vackra adjektiv kan förknippas med kvällen. (Jag borde hitta några nya synonymer till fint, trevligt och mysigt). Iallafall, därav min trötthet.
Tillbringade tid med att ligga och lyssna på radio på en filt,
skruvade fram olika frekvenser i oändlighet för att slippa höra reklamröster och bara hitta bra låtar. Lyckades rätt bra.
Sen gick jag in och åt överbliven pastasallad och läste NA. Observerade att dom skrev på förstasidan att Charlotte kom på 21:a plats, det gjorde hon inte.
Sen tillbaka till filten. Tänkte att jag borde göra min sista matteD uppgift och öva på svenska talet så att jag skulle slippa det i vardagsveckan som kommer, men det lockade inte så värst. Tänkte att det är tanken som räknas, och låg kvar på gräsmattan en stund.
Övade lite på sångerna till redovisningen imorgon och lunchkonerten på tisdag istället. För en gångs skull är jag inte förkyld i redovisnings/konserttider, känns gött. (Hade jag varit skrockfull så hade jag nu varit tvungen att ta i trä, men det är jag inte).
Grillade med familjen på kvällen och dekorerade en tårta med blåbär och hallon tills mina händer var lika blå som grädden under blåbären.
Och då hade jag fortfarande knappt kommit ur sovkläderna.
Hann också med att skriva ner ett par fler saker på min inspirationslista med saker jag vill göra och tänka lite på franska. Fotade altanen och dess blommor analogt och målade en glasögonprydd man i siluett med en kulspetspenna jag hittade. Lärde mig Sara Bareilles "Love song" på gitarr och piano. Nynnade lite på den resten av kvällen. Och nu sitter jag här och ransakar olika internetsidor i allmänhet, och fina bloggar i synnerhet.

Värd dag, jag gillar att göra ingenting.
Och det görs alltid bäst på söndagar.

Inga kommentarer: