Parentes 2

Okej, man får lov att skriva tre halvskeva inlägg på samma kväll om det är första advent och man inte riktigt vill gå och lägga sig när man har fått låna en dator som faktiskt har internet (a).
Det här läste jag nyss på saras blogg spektakulart.blogspot.com:

Just nu sitter vi flera stycken och myser i "Örebrohuset", det hus som jag, Emma, Lollo Sara + den underbara solstrålen Malin Kyllenbeck blev tilldelade i somras. Även det hus som har blivit "myshuset". Det är här vi har lagar mat när vi inte tycker om den som lagas i köket, det är hit alla kommer efter utgång för att tala om kvällens bravader, trycka i sig nudlar och dricka ännu en grogg eller två. Det är här vi har pyntat med olika målningar, dumlepapper och ljus i olika färger. Det är här vi bor helt enkelt! Ikväll är det full aktivitet. Knäck och kola lagas, ljusen lyser över hela nedervåningen och julmusiken står på högsta volym! På samma gång passar vi på att göra klart läxorna innan nästa vecka tar sin början. Det är bra mysigt! När man inte har sin biologiska familj tillgänglig så får man skaffa sin egen.
Och jag gillar min! :)


Det var fint uttryckt. Instämmer med föregående talare helt klar. Myshuset har vi, that's for sure! Nu har Mallan lämnat oss för sängen, bara Emma och jag kvar och nattugglar. Snart väntar sängen med blommiga, rena lakan. Myspys.
Ta hand om er nu. Puss igen!

Inga kommentarer: