Hier soir

Så bar det då av till svenska ambassadörens residens (så tjusigt att jag inte ens kan stava till namnet). Jag överdriver inte om jag säger att det var vackert. Otroligt tjusig djungelträdgård, enormt hus, pool, allt sånntdärnt. Efter att ha hälsat snabbt och fått i oss lite glögg och pepparkakor i form av elefanter var det bara att börja mingla. Gillar ordet. Tänk dig ett OC-party med lite tält i trädgården och en massa folk i fina kläder som minglar runt poolen. Så var det.
När det sen blev mörkt var det luciadags. Det var faktiskt väldigt mysigt, även om vi är extremt otighta och det finns vissa tondöva individer som jag absolut inte tycker sämre om för det, men man kan konstatera att det inte var det "renaste" luciatåget ever. De små tomtarna, pepparkaksgubbarna, tärnorna, mini-lucian och stjärngossarna räddade upp oss lite. Små är alltid söta, vad dom än gör, och med luvor på huvedena och stjärna i hand kan det liksom inte bli fel. Vi spred lite luciaaura i alla fall, med ljusen och det. Och Malva var überfin som lucia! Efter det fick vi stå i en två mil lång kö till julmaten. Det var extremt mycket folk, knasigt att träffa så många svenskar. Knäckebröd har man saknat lite i alla fall.
Efter lagom många timmar åkte vi sedan vidare till Village market och hängde där resten av kvällen. För min del blev det mest prat om örebrominnen, mys det med.

Idag är det skolfri fredag för oss, eftersom det är kenyansk helgdag. Gött! eller fiiint, som john vill att jag ska säga på äkta sthlmska. Får se hur det blir med det :)
Jag ska försöka komma iväg till toy market idag igen, solen skiner så det blir säkert en varm dag. Sen är det städkontroll på rummet, måste fixa det lite också, och sen ikväll ska vi ut! Måste ta vara på alla tillfällen nu vår sista riktiga helg. :)
En annan grej som händer idag är att det kommer ett 15tal artonåriga bygg-gymnasie-elever från sverige hit. De håller på med nått volontärprojekt och nu ska de bo i våra skolsalar (tio meter från vårt internat) nån natt. Kan bli kul.
Nu ska jag snart kila iväg och försöka äta något. Mallan och jag gick upp tidigt och hängde tvätt, hurtiga som vi är. Jag antar att vi snart hörs igen!
Au-revoir.

1 kommentar:

Belle sa...

Hej mina vänner!! :)
Ni skulle ha kommit hem idag istället. Vet ni varför??
jo, för idag är det värsta, fina vinterlandskapet här hemma i Örebro. Några minusgrader, flera cm snö både på marken och på trädens grenar. Mysmys. Men vi håller tummarna att snön ska finnas när ni stiger av planet på Arlanda och att det inte ska vara något himla, mörkt-tråk-regn-väder. :P
Ikväll ska jag, Mattis och Jenna till Pingst på en julkonsert, John ska spela. så jag ska snart slå igen matteböckerna, (plugg till nationella på måndag, önska mig lycka till :P) Kramkram