Nu är det jul

För er som inte är medvetna om att det är julafton imorgon så kan jag, vänlig som jag är meddela er det. Det är jul, det känns inte som det för min egen del men vad gör man. Anpassning på högsta nivå, näsan fryser ihjäl, man går på bekanta kliniskt rena gator, bara vita människor, färre leenden osv. Per automatik kommer allt att bli som vanligt igen, livet i Sverige, men det finns vissa saker som skiljer sig mot de som varit. En gnutta perspektiv i sammanhanget, visst man kanske pratar om perspektiv hit och dit men det stämmer faktiskt. Man är fortfarande samma person med allt vad det innebär, men kan se på saker med lite insikt. Det är nice.

Jag(och antagligen Lovisa också) önskar er alla en riktigt god jul!

Livet är till för att inse att livet är så mycket mer än att bara leva, hm knappt att jag förstår va jag själv skriver, det vill säga allt är precis som det ska :)

En kram och två pussar, som min kära mor skulle ha sagt.

2 kommentarer:

lovisa sa...

love ya my änders. hoppas livet ser grannt ut genom de nya bågarna, fattas bara! (;
Vi ses snart, men jag saknar dig faktiskt lite redan ha ha
puss och god jul på dig min lilla vän
Lol

lovisa sa...

kunde du ha langat en lamare jul-rubrik föresten?! jag tror inte.. ;)
pussz