krisimasi is all around me


Handen på bilden som otåligt sträcker sig mot godispåsen tillhör mig. Idag var det så dags för julavslutning, skolan är slut för den här terminen. Lite fina ord från rektorn i rondellen uppföljt med sång och sedan dans runt den minimala granen, storlek pytteliten, men det gick fin fint. Sen kom ju tomten och förhöjde allas vår tillvaro med godis även till de "äldre barnen", gissa om vi blev saliga.

Det var en hel bunt som lämnade oss igår och tidigt imorse,det känns så overkligt. Det börjar bli lite tomt här på vårt kära internat. Och imorgon är det dags för mig och resten av örebroana. Emma och Asker har ju redan dragit sin kos,vi fick lite rapporter om en chockad klass därhemma i slusket. Här går man omkring ibland och tycker att det är kyligt även om det är 25 grader varmt. Helt stört, vi har redan konstaterat att vi kommer att frysa ihjäl när vi kommer fram. Jag och långkallingarna kommer att bli bundisar på heltid. Imorgon är det alltså vår tur att åka hem, det ska otroligt skönt, men självklart kommer man sakna mycket här. När skolan drar igång och allt kommer blit sådär tråkigt normalt. Men med tanke på att det är sista terminen, studenten och allt kommer vi nog att överleva.

Nu sitter jag på rummet med lånad dator och lyssnar på lite tradjazz, måste packa senare. Om jag hade svårt att klara vikten när vi åkte hit då kan ni förstå hur läget ligger till nu på packfronten. Men det fixar sig. Lite senare ska jag och några andra ta en sista sväng på villagemarket för att inhandla de sista julklapparna.
Frågan är om det blir någon sömn inatt eller inte, vi får se. Sömnbristen som i stort sätt alla lider av på internatet börjar göra sig ordentligt påmind. När jag kommer hem ska jag sova det är en sak som är säker. Sova, äta och bara vara. Det som gäller nu däremot är att försöka trycka ner alla prylar och kläder i väskorna.
Wish me good luck!

Inga kommentarer: